WooCommerce czy PrestaShop – co wybrać?
Trend zakupów online rośnie z każdego roku, a według raportu Gemius w 2020 r. ponad 77% internautów skorzystało z zakupów w sklepie internetowym. Ten wzrost popularności automatycznie przekłada się na ogromny potencjał biznesowy!
Aby rozpocząć prowadzić biznes e–commerce odnoszący same sukcesy, należy zastanowić się już na samym początku nad tym, jaką platformę sprzedażową wybrać. Na wstępie zadajmy sobie pytanie: które narzędzie będzie przyjazne nie tylko dla klientów, ale również dla osób zarządzających sklepem internetowym? W dzisiejszych czasach gama dostępnych rozwiązań jest ogromna, a wielu z właścicieli firm zmaga się z podjęciem właściwej decyzji. Wśród najpopularniejszych opcji znajduje się PrestaShop i WooCommerce. Obydwie platformy to najczęściej wybierane rozwiązania, które z powodzeniem można wykorzystać do prowadzenia sklepu internetowego zapewniającego efektywną sprzedaż produktów. Z punktu widzenia eksperta, dwie powyższe możliwości różnią się na kilku płaszczyznach, które postaramy się w przejrzysty sposób wyjaśnić w poniższym artykule tak, aby wybór odpowiedniej platformy był zdecydowanie prostszy!
PRESTASHOP VS WOOCOMMERCE – krótko o platformach
Platforma sprzedażowa WooCommerce
WooCommerce został wydany przez programistę motywów WooThemes w 2011 roku, a następnie w 2015 roku, został przejęty przez Automattic – firmę, która jest właścicielem znanego wszystkim WordPressa. WooCommerce to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce na świecie, która obsługuje miliony sklepów internetowych. WooCommerce bardzo ułatwia dodanie sklepu internetowego do witryny WordPress poprzez zainstalowanie wtyczki.
WordPress to najbardziej popularny na świecie CMS (Content Management System), który jest idealną platformą do budowy dowolnego rodzaju strony internetowej z możliwością przekształcenia jej w świetnie działający sklep internetowy. Nie bez powodu WooCommerce jest uznawany za najlepsze rozwiązanie e-commerce dla WordPressa (i ogólnie). Po zainstalowaniu otrzymasz dodatkowe moduły niezbędne do prowadzenia sklepu internetowego, w tym: zaawansowane ustawienia dostawy i metody płatności, możliwość pracy na dużych bazach produktowych, system zarządzania zamówieniami, narzędzia marketingowe, raporty biznesowe itp.
Ponieważ system oparty jest na WordPressie, ma również najlepsze z dostępnych funkcji blogowania, dzięki którym możesz prawidłowo pracować nad content marketingiem oraz efektywnym SEO. Zachęcamy do przyglądnięcia się dostępnym wtyczkom, jak np. Yoast SEO, która w prosty sposób pomoże Ci zweryfikować wpisy pod kątem pozycjonowania. Edytor motywów jest przyjazny dla użytkownika oraz zapewnia ciekawy design strony końcowej. Dodatkowym atutem, który wyróżnia platformę WooCommerce jest fakt, że cały czas jest bardzo sprawnie rozwijana i bezpieczna – wystarczy zadbać o regularne aktualizowanie systemów.
WooCommerce istnieje na rynku od wielu lat, dlatego jest uważany za bardzo stabilne i dojrzałe rozwiązanie, które może być wykorzystywane przez małe i duże sklepy oraz ma elastyczną możliwość dostosowania strony według własnych potrzeb. Społeczność korzystająca z platformy jest ogromna, dzięki czemu odpowiedzi na pojawiające się pytania otrzymujemy niemal natychmiastowo. W przypadku bardziej skomplikowanych problemów możemy liczyć na wsparcie doświadczonych developerów z całego świata.
Platforma sprzedażowa Presta Shop
PrestaShop to podobnie jak WooCommerce oprogramowanie e-commerce typu open source, czyli o otwartym kodzie źródłowym, które można pobrać i używać całkowicie bezpłatnie. Powstał w 2005 roku we Francji, a obecnie korzysta z niego ponad 250 000 systemów sprzedażowych na całym świecie. Pierwotnie zyskał popularność dzięki intuicyjnemu panelowi zarządzania i rozbudowanej liście bazowych funkcjonalności. Jest bardzo przyjazny dla użytkownika, a także prosty w nawigacji i intuicyjny w zarządzaniu. PrestaShop posiada wiele atutów, dzięki którym codzienne użytkowanie będzie łatwe, a Twoi klienci będą mieli samą przyjemność z zakupów. Główna różnica między PrestaShop, a WooCommerce polega na tym, że PrestaShop to niezależne oprogramowanie, podczas gdy WooCommerce to wtyczka do WordPressa.
W PrestaShop można skalować oraz tworzyć dowolną liczbę produktów. Warto o tym pamiętać, jeśli planujecie w przyszłości rozwój sklepu. PrestaShop posiada wygodne narzędzia do zarządzania magazynem, które zapewniają odpowiednią kontrolę i sprawne poruszanie się w gąszczu cen oraz optymalnie zarządzanie stanem magazynowym całego sklepu. Istnieje również opcja prowadzenia wielu sklepów za pomocą jednego pulpitu nawigacyjnego, co może się przydać, jeśli masz więcej niż jeden sklep i zależy Ci na najbardziej optymalnej obsłudze za pośrednictwem jednego panelu. W przypadku Presty jednym kliknięciem jesteś w stanie zarządzać większą ilością sklepów internetowych – a to wyłącznie jedna z wielu zalet.
Jeśli potrzebujesz funkcji, która nie była dostępna domyślnie (np. integracja z Facebookiem, bramka płatności itp.), możesz łatwo dodać ją z rozszerzeniem, które możesz uzyskać z oficjalnego sklepu. PrestaShop to platforma open source, więc możliwości projektowania sklepów są nieograniczone, a ich kod źródłowy oraz zawartość mogą być badane, redystrybudowane bądź modyfikowane. PrestaShop dzięki panelowi zarządzania oferuje narzędzia do łatwej edycji tytułów, meta description oraz SEO, które pomogą Ci uzyskać satysfakcjonującą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Trzeba jednak pamiętać, że PrestaShop jest zdecydowanie bardziej wymagającym systemem posiadającym otwarte oprogramowanie, który potrzebuje więcej mocy przerobowych zarówno od strony utrzymania na serwerze, jak i utrzymania przez programistów. Cały wątek zostanie jednak rozwinięty w dalszej części tego tekstu!
WOOCOMMERCE VS PRESTASHOP – projektowanie wyglądu i wdrożenie motywu do sklepów internetowych
WooCommerce – Projektowanie sklepu internetowego
WooCommerce to zdecydowanie najlepszy sposób na przekształcenie istniejącej witryny WordPress w sklep internetowy. Ponieważ WooCommerce jest prostą (ale potężną) wtyczką do WordPressa, należy zainstalować ją dokładnie w ten sam sposób, jak każdą inną wtyczkę. Jest to bezpłatne oprogramowanie typu open source: nie potrzebujesz żadnych licencji i nie ma stałych opłat miesięcznych. Po skonfigurowaniu sklepu online będziesz w stanie sprzedawać wszystko – od produktów fizycznych, usługi, subskrypcje, rezerwacje, aż po sprzedaż produktów cyfrowych.
Niektóre z nich mogą wymagać dodatkowych funkcji, które gwarantują nam dodatkowe wtyczki, jednak większość gotowych ustawień powinna gwarantować poprawne uruchomienie. Aktualizacja produktów to prosta kwestia – wystarczy wejść w panel zarządzania w celu wprowadzenia tekstu, obrazów i metadanych o produktach w odpowiednich polach na stronie „Dodaj produkt”. Modyfikacja danych nie zajmuje więcej niż kilka minut na każdy przedmiot, więc nawet w przypadku dużego sklepu można z łatwością zarządzać za pomocą zaplecza rozszerzenia WooCommerce WordPress.
Oczywiście istnieje możliwość wdrażania bardziej skomplikowanych funkcjonalności czy dedykowanych rozwiązań, których nie będzie dało się rozwiązać z pomocą wtyczek. Wtedy w grę wchodzi współpraca z takimi agencjami jak nasza.
Będziesz mieć również możliwość zainstalowania konkretnych motywów (wyglądów) lub zdecydować się na dedykowany projekt Twojego sklepu internetowego. Bazowy motyw StoreFront pozwoli na wdrożenie podstawowych funkcji, jednak jeżeli zależy Ci, aby sklep był szybki i w pełni dopasowany do potrzeb Twoich oraz klientów najlepszym rozwiązaniem będzie dedykowany szablon sklepu zaprojektowany od podstaw.
Obsługa płatnych motywów WooCommerce jest bardzo rozbudowana. Różne motywy pozwolą Ci na większy potencjał dostosowywania takich elementów jak menu, nawigacja i integracja z mediami społecznościowymi. Kolory, style, czcionki i zdjęcia stockowe będą się również różnić w zależności od tego, który pakiet stylów wybierzesz.
W przypadku większych sklepów w szczególności sugerujemy wybór dedykowanego motywu projektowanego i wdrażanego od podstaw. Dzięki takiemu podejściu możliwe jest skorzystanie z najnowszych możliwości technicznych, jak również pełnej optymalizacji. Przekłada się to na ciekawszy design sklepu, który działa błyskawicznie nawet wtedy, gdy baza sklepu WooCommerce to dziesiątki tysięcy produktów.
PrestaShop – Projektowanie sklepu internetowego
Dzięki PrestaShop możesz stworzyć swój sklep internetowy za darmo, korzystając z jednego z darmowych szablonów lub tworząc szablon od podstaw (jest to jednak dużo bardziej skomplikowane niż w przypadku WooCommerce). W przeciwnym razie możesz skorzystać z jednego z płatnych szablonów – jest ich ponad 1300 na oficjalnej stronie internetowej i jeszcze więcej na stronach zewnętrznych podmiotów. Szablony premium wyglądają profesjonalnie i są wysokiej jakości, jednak należy uważać, gdyż spora część atrakcyjnie wyglądających szablonów wykonanych jest z niskiej jakości modułów, przez co z czasem problemy techniczne mogą przysporzyć wielu problemów.
Cena szablonów opracowanych przez społeczność waha się od darmowych aż do sięgających 300 USD. PrestaShop oferuje motywy od certyfikowanych partnerów, a cena zaczyna się od około 84 USD. Co ciekawe, koszty szablonów premium mogą wynosić nawet powyżej 1000 USD, co stanowi dosyć wygórowaną kwotę. Zainstalowanie motywu również wiąże się z pewnymi wyzwaniami szczególnie w zakresie konfiguracji. Jeśli nie masz odpowiedniego doświadczenia technicznego, z pewnością warto skorzystać z usług profesjonalisty. Mówiąc krótko – PrestaShop jest zdecydowanie lepszym wyborem dla nieco większych sklepów internetowych, które stać na wyższe stawki programistów dobrze znających obsługę tego systemu. W przeciwnym wypadku łatwo nadziać się na minę oraz niepotrzebnie wydać kwotę sięgającą nawet kilkuset złotych.
Motywy PrestaShop są bardzo szybkie i świetnie radzą sobie z dużymi ilościami produktów, jednak tylko wtedy, gdy zostaną poprawnie wdrożone przez doświadczonego programistę. W przypadku błędnego wyboru szablonu lub braku odpowiedniej optymalizacji spotkamy się z większą ilością problemów niż udogodnień jakie PrestaShop może zaoferować.
Zwycięzca: WooCommerce
WooCommerce ma zdecydowaną przewagę nad PrestaShop, jeśli chodzi o motywy i ciekawy design. Dzięki ogromnej bazie dostępnych motywów oraz relatywnie prostszej możliwości wdrażania szablonu od podstaw – wdrożenie sklepu na WooCommerce stanie się nie tylko prostsze, ale i odczuwalnie tańsze.
WOOCOMMERCE VS PRESTASHOP – ile to kosztuje?
WooCommerce – ceny i koszty stałe
WooCommerce to darmowa wtyczka do WordPressa, która umożliwia przekształcenie Twojej strony w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Oczywiście jak wspominaliśmy wcześniej, dedykowane funkcje w sklepie będzie trzeba rozwiązywać z pomocą darmowych, bądź płatnych wtyczek lub z pomocą dedykowanych rozwiązań dostarczanych przez programistów. Warto tu jednak zaznaczyć, że próg wejścia w świat WooCommerce jest zdecydowanie niższy niż przy wykorzystaniu PrestaShop. Wybierając tę platformę, znajdziemy wiele więcej osób mogących zaoferować pomoc, a co za tym idzie, często w zauważalnie niższych stawkach.
Rynek wtyczek do WooCommerce jest ogromny i większość takich funkcji jak metody płatności, integracje z kurierami zależne od kwoty zakupów czy obsługę mailingów można rozwiązać z pomocą darmowych wtyczek lub takich, których koszt nie przekracza zwykle kwoty 30-50 USD.
Istotna różnica pojawia się również w zakresie Hostingu (serwera). PrestaShop do poprawnego funkcjonowania potrzebuje zdecydowanie większych zasobów, co niesie za sobą wyższe koszty utrzymania. Oczywiście WooCommerce w miarę rozwoju bazy produktowej, dodatkowych funkcjonalności czy liczby klientów, również będzie wymagał skalowalnego rozwiązania, jednak w dalszym ciągu te zasoby będą niższe niż w przypadku PrestaShop. Orientacyjny koszt utrzymania serwera dedykowanego pod PrestaShop można znaleźć na stronie jednego z liderów polskiego rynku hostingowego https://cyberfolks.pl/hosting-wordpress/. Już od 49zł/rok znajdziemy rozwiązanie optymalne pozwalające na obsługę nawet kilku tysięcy produktów.
PrestaShop – Ceny i koszty stałe
PrestaShop to oprogramowanie typu open source, które można bezpłatnie pobrać i używać. Jednak jego konfiguracja i rozbudowa jest zdecydowanie bardziej kosztowna niż w przypadku WooCommerce.
To świetne rozwiązanie, jednak warto się na nie zdecydować w przypadku gdy nasz biznes online już na siebie zarabia lub mamy odpowiednie zasoby, które pozwolą na jego wdrożenie.
Główny kosztem wpływającym na nasze wydatki w pozycji PrestaShop będą stosunkowo drogie dodatki lub godziny pracy programistów. Pisanie modułów do PrestaShop zajmuje dłużej niż w przypadku WooCommerce, a dodatkowo programiści PrestaShop muszą posiadać nieco szerszy wachlarz umiejętności niż w porównaniu do WooCommerce – ich stawki będą zwyczajnie wyższe.
Koszty hostingu PrestaShop również zaliczają się do tych droższych, niż w porównaniu do WooCommerce i są to widoczne różnice. Presta wymaga zdecydowanie większych zasobów dla poprawnego funkcjonowania, dlatego dostawcy usług hostingowych pobierają za nie wyższe opłaty https://cyberfolks.pl/hosting-prestashop/.
Różnica jest kolosalna – 49zł vs 399 zł w pierwszym roku.
Zwycięzca: WooCommerce
Uruchomienie platformy PrestaShop może być bezpłatne, ale koszty stałe, jak również wynajęcie programistów mogą szybko piętrzyć wydatki. Każda aktualizacja czy dodatkowa funkcja będą bez dwóch zdań w WooCommerce zwyczajnie tańsze. Dodatkowo należy pamiętać, że znalezienie programisty w przypadku WooCommerce jest zdecydowanie łatwiejsze.
WooCommerce jest platformą open source, ale ma o wiele więcej do zaoferowania w zakresie darmowych wtyczek oraz znacznie tańszych motywów i rozszerzeń. Jak już wspomnieliśmy wyżej, warto przyglądnąć się darmowej opcji zainstalowania Yoast SEO, która w prosty sposób ułatwi nam poprawienie jakości naszych tekstów pod względem pozycjonowania strony.
Jako że WooCommerce ma już ponad 10 lat, prawdopodobnie wszelkie problemy, które napotkasz podczas korzystania z tej platformy, były wcześniej napotykane przez innych użytkowników. Krok po kroku będziesz w stanie znaleźć rozwiązania standardowych problemów użytkowników, wyszukując w Google odpowiednie kody błędów.
PRESTASHOP vs WOOCOMMERCE – wsparcie i rozwiązywanie problemów
WooCommerce – rozwiązywanie problemów i błędów
Wspaniałą rzeczą w WooCommerce jest to, że jest prawie wolny od błędów. Deweloperzy wykonują świetną robotę, utrzymując i wprowadzając aktualizacje, a nowe wersje są wypuszczane przez cały czas. Z tego powodu nie będziesz tracić zbyt wiele czasu na poszukiwanie wsparcia dla błędów samego silnika sklepowego. Dużo częściej błędy będą dotyczyć dodatkowych wtyczek czy rozwiązań, które zlecisz programistom.
WooCommerce zapewnia obszerną dokumentację wsparcia, która jest łatwa w nawigacji oraz bardzo prawdopodobne, że uzyskasz tam odpowiedź na swoje pytanie. Ponieważ WooCommerce jest darmową wtyczką do platformy WordPress, głównym miejscem, w którym można uzyskać pomoc, są oficjalne fora platformy WordPress. Masz również możliwość przejścia do witryny WooCommerce, utworzenia tam bezpłatnego konta użytkownika i przesłania zgłoszenia. Wsparcie jest bardzo pomocne i rozwiąże większość problemów, które możesz napotkać podczas korzystania z systemu WordPress.
PrestaShop – Rozwiązywanie problemów i błędów
Ponieważ PrestaShop jest oprogramowaniem typu open source, każdy ma możliwość współtworzenia, jak i samej kreacji dodatków dostosowanych do własnych potrzeb. Podobnie jak w przypadku WooCommerce, wsparcie najłatwiej będzie uzyskać dzięki aktywnej społeczności. Decydując się na PrestaShop, musimy liczyć się ze znacznie mniejszą ilości aktywnych użytkowników z uwagi na mniejszą popularność tej platformy. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z ogólnodostępnego forum podobnie jak w przypadku WooCommerce.
PrestaShop w podobieństwie do WooCommerce charakteryzuje się głównym kanałem wsparcia, jakim jest społeczność. O ile rozwiązanie to stale zyskuje na popularności, o tyle mało prawdopodobnym jest by liczba sklepów na Preście przerosła tą uruchomioną na WooCommerce.
W przypadku PrestaShop dostępne jest również wsparcie premium, jednak oferowane plany są relatywnie drogie i raczej rzadko wybierane – https://addons.prestashop.com/pl/388-support
Zwycięzca: Remis
Ciężko wskazać tu jednoznacznego zwycięzcę. Obie platformy oferują wsparcie na całkiem dobrym poziomie, dlatego w tym przypadku wskazujemy na remis 🙂
PRESTASHOP vs WOOCOMMERCE – dodatki i rozszerzenia
WooCommerce – dodatki i rozszerzenia
WooCommerce pozwala w prosty sposób wdrożyć niemal wszystkie istotne funkcje potrzebne do budowy sklepów internetowych. Zaczynając od optymalnego prowadzenia sklepu prowadzących krok po kroku po każdych etapach realizacji zamówienia, przetwarzanie płatności, podstawowe faktury, komfortowe zarządzanie klientami, proste statystyki sprzedaży, księgowość i wiele innych dostępnych opcji! Sporo z nich jest dostępnych już w standardzie, bez konieczności instalowania dodatkowych wtyczek czy rozszerzeń. Dla tej wtyczki istnieje ogromna biblioteka darmowych bądź płatnych rozszerzeń i dodatków, które pozwolą Ci dodać dowolną funkcjonalność do sklepu internetowego.
Należy jednak pamiętać, że instalacja gotowych rozszerzeń często wiąże się ze spadkiem wydajności sklepu. Warto przeanalizować te kwestie po zainstalowaniu wtyczki, a jeżeli nie jest ona konieczna, zdecydować się na wprowadzenie funkcjonalności w kodzie przez programistę.
Wiele dodatkowych rozwiązań należy do tych niezwykle rozbudowanych. Firmy tworzące wtyczki posiadają profesjonalny support i odpowiadają niemalże w czasie rzeczywistym z pomocą dostępnej opcji livechat.
PrestaShop – dodatki i rozszerzenia
Na rynku jest wiele dostępnych dodatków do PrestaShop i na pewno znajdziesz to, czego akurat potrzebuje Twój sklep internetowy. Integracje są zazwyczaj jednorazowym zakupem. Moduły obejmują od dodatków do płatności po narzędzia reklamowe.
Cena prostych dodatków może wynosić od 20 do 100 USD, ale chcąc zarządzać innymi funkcjami, trzeba nastawić się na znacznie większe koszty. Framework, na którym oparty jest PrestaShop, wymaga od programistów zdecydowanie bardziej zaawansowanych umiejętności i poświęcenia większej ilości czasu, aby takie rozszerzenia tworzyć podczas instalacji sklepu. Taki stan rzeczy przekłada się na finalny koszt tych rozszerzeń. Plusem jest zwykle to (o ile kupimy rozszerzenie od uznanej na rynku firmy), że rozszerzenia są naprawdę solidne i bezpieczne. Z istotnych minusów niestety stosunkowo często pojawiają się braki kompatybilności między dodatkami zakupionymi u różnych dostawców, które finalnie wymagają interwencji programistów.
Zwycięzca – Remis
Mimo iż platforma WooCommerce oferuje o wiele więcej rozszerzeń i wtyczek, te oferowane do PrestaShop są również zwykle w zasięgu ręki. Wprawdzie rozszerzenia oferowane dla WooCommerce będą tańsze, ale nie powinno to stanowić o przewadze tego rozwiązania. W obu przypadkach zalecamy zainstalować dostępne wtyczki antyspamowe, które ograniczą nam przedostawanie się niepotrzebnego spamu.
WOOCOMMERCE VS PRESTASHOP – funkcje e-commerce
WooCommerce – Funkcje
Jeśli chodzi o funkcjonalności WooCommerce ma tę przewagę, że jest oparty na WordPressie, a co za tym idzie: ilość funkcji, jakie będzie posiadać nasz kompletny system sklepowy, ograniczona jest niemal jedynie wyobraźnią. Z drugiej jednak strony, jeśli weźmiemy pod uwagę funkcje sprzedażowe, jakie platforma WooCommerce oferuje w standardzie, będą one zdecydowanie mniej zaawansowane niż w PrestaShop.
Niebagatelnym plusem WooCommerce będzie to możliwość prowadzenia bloga w standardzie oraz znacznie większa optymalizacja SEO, dzięki której od początku mamy narzędzia potrzebne do sprawnego pozycjonowania naszego sklepu.
PrestaShop – funkcje
To, co od początku rzuca się w oczy po instalacji PrestaShop, to ilość funkcji przeznaczonych stricte dla systemu sprzedażowego, a musimy pamiętać, że rozmawiamy tu o platformach do stworzenia łatwego w obsłudze sklepu internetowego. PrestaShop posiada więcej możliwości i w tym zakresie bije na głowę WooCommerce.
Oczywiście w Woo możemy wiele nadrobić darmowymi rozszerzeniami i dodatkami, jednak w wersji podstawowej, Presta wygrywa tu zdecydowanie.
Zwycięzca: PrestaShop
Mimo pewnych utrudnień związanych z koniecznością instalacji dodatkowych modułów pod bloga czy SEO Presta w swojej bazowej postaci jest lepiej przystosowana do uruchomienia sprzedaży online, nawet dla dużych ilości produktów liczonych w tysiącach i to ją najczęściej wybierają sprzedawcy oraz właściciele większych bądź średnich sklepów.
PRESTASHOP VS WOOCOMMERCE – Wydajność
Mimo iż WooCommerce domyślnie tworzy zdecydowanie mniej tabel w bazie danych i mniej plików systemowych to stojąca po drugiej stronie PrestaShop posiada bardziej wydajne rozwiązanie. Nie tylko działa szybciej, ale również dzięki CCC (ang. Combine Compress Cache) reakcja na kliknięcie adresu jest niemal natychmiastowa.
Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że wszystko jest kwestią późniejszej optymalizacji. Już same nieroztropnie wgrywane na stronę obrazy spowolnią jej działanie w tak dużym stopniu, że nawet w najbardziej wydajnym sklepie internetowym jest możliwość spowolnić siły przerobowe, które przemienią go w powoli działającą, ociężałą machinę.
Szybkość działania w sklepach internetowych to jedna z najbardziej istotnych kwestii mających wpływ na finalne konwersje. Jednak jeżeli skorzystamy z odpowiednich rozwiązań jak Litespeed Cache, REDIS oraz CDN np. Cloudflare, nasz podstawowy sklep na WooCommerce zamieni się w super szybkie rozwiązanie, które nie będzie w żaden sposób odstawać od wydajności PrestaShop. Wymaga to jednak nieco umiejętności programistycznych i znajomości zagadnień serwerowych.
Zwycięzca (w podstawowej konfiguracji): Remis
Presta w swojej bazowej formie jest szybsza od WooCommerce i daje większe możliwości w zakresie optymalizacji, posiadając bardziej zaawansowane funkcje. Zaznaczamy jednak, że dzięki instalacji jednej wtyczki i wykorzystania CDN nasz sklep w WooCommerce dorównuje szybkości temu na PrestaShop. Warto pamiętać, by zapytać o optymalizację doświadczonego wykonawcę, który pomoże i doradzi które z narzędzi dobrać do budowy sklepów internetowych.
PRESTASHOP czy WOOCOMMERCE – która platforma jest częściej wybierana?
Oba rozwiązania cieszą się ogromną popularnością. Presta posiada ponad 300 000 sklepów na świecie opartych na tej platformie. Jednak to ilość sklepów na WooCommerce jest imponująca – ponad 30% wszystkich sklepów powstaje właśnie na podstawie WooCommerce.
Zwycięzca: WooCommerce
Podsumowanie
Podsumowując zagadnienie dotyczące wyboru: WooCommerce czy PrestaShop, ciężko jest określić, która z nich jest lepsza i zastanawiając się nad wybraniem odpowiedniej platformy, należy kierować się kryteriami pod kątem konkretnego projektu. Trzeba wziąć pod uwagę ilość produktów, stopień skomplikowania struktury produktowej, optymalny panel zarządzania, najczęstsze potrzeby oraz sposoby na zarządzanie klientami czy zarządzanie magazynem. Ważna jest również dalsza możliwość rozwoju w sklepach internetowych, jeśli posiadamy ich kilka czy budżet, jakim dysponujemy na samą realizację.
PrestaShop i WooCommerce są platformami światowej klasy i mają świetnie rozwinięte wsparcie, możliwość instalacji dopasowanych wtyczek, sprzedaż krzyżową i intuicyjność w ich obsłudze, jaki daje prosty panel zarządzania. Wybór odpowiedniej platformy należy rozważyć pod kątem własnego sklepu, najlepiej korzystając z doświadczenia specjalistów.
Nasz zespół zajmuje się wdrożeniami na obu platformach! Chętnie doradzimy, które rozwiązanie będzie lepiej dopasowane do Twojego projektu.