Powrót

Pozycjonowanie sklepów internetowych: E-commerce SEO

Poszukujesz wsparcia?

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Audyt SEO

Optymalizacja sklepów internetowych

Darmowa konsultacja
Pozycjonowanie sklepów internetowych: E-commerce SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych: E-commerce SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych to najskuteczniejszy sposób na stały i długofalowy wzrost ruchu w sklepie internetowym. Co więcej, ruch ten nie zniknie, w momencie gdy przestaniesz płacić 🙂

Dlaczego e-commerce SEO ma aż tak duże znaczenie? Rzućmy okiem na kilka statystyk:

  • 44% osób internautów rozpoczyna poszukiwanie artykułów od wyszukiwarki Google
  • 37,5% całego ruchu do sklepów internetowych pochodzi z wyszukiwarek (SEMrush).
  • 23,6% zamówień w sklepach internetowych jest bezpośrednio związanych z ruchem organicznym (Business Insider).

To niepodważalny dowód na to jak ważne jest, aby sklep internetowy był łatwy do odnalezienia w wyszukiwarkach. Jak to zrobić? Przeczytaj poniższy poradnik!

ROZDZIAŁ 1 – Badanie słów kluczowych dla sklepu internetowego

ROZDZIAŁ 2 – Architektura strony a pozycjonowanie sklepu internetowego

ROZDZIAŁ 3 – Optymalizacja SEO sklepu internetowego – pozycjonowanie zoptymalizowanej strony

ROZDZIAŁ 4 – Optymalizacja techniczna sklepu internetowego

ROZDZIAŁ 5 – Content marketing w sklepie internetowym

ROZDZIAŁ 6 – Link building i jego wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych

ROZDZIAŁ 1:

Badanie słów kluczowych dla sklepu internetowego

Czy wiesz, że analiza słów kluczowych jest podstawą pozycjonowania sklepów internetowych?

Jest ona bezpośrednio związana z każdym działaniem, które ma na celu optymalizację SEO sklepu internetowego. Bez słów kluczowych nie można zrobić podstawowej rzeczy jaką jest optymalizacja stron produktu i kategorii. Dlatego odpowiednia analiza to sposób na sukces.

Jak znaleźć niewykorzystane hasła, których szukają Twoi klienci? Jak wybrać najbardziej trafne słowa kluczowe, które sprawdzą się w przypadku Twojej witryny? Odpowiedzi na te pytania czekają na Ciebie poniżej!

Jak znaleźć słowa kluczowe dla stron produktów i kategorii w sklepie internetowym

Większość samouczków dotyczących badania słów kluczowych koncentruje się na informacyjnych słowach kluczowych, które ludzie wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć przydatne instrukcje, np. „jak zbudować stolik”. Należy jednak pamiętać, że większość słów kluczowych w witrynie powinna być dopasowana do wyszukiwani produktów, np. „drewniany stolik kawowy”. Dlatego, aby jak najlepiej zoptymalizować swój sklep internetowy, powinieneś zająć się badaniem słów kluczowych. Miej na uwadze słowa kluczowe zorientowane na produkt.

Oto dokładnie, jak to zrobić:

1: Planer słów kluczowych Google

Jednym z najczęściej stosowanych narzędzi jest Google Keyword Planner czyli planer słów kluczowych. Chociaż GKP jest powszechnie stosowanym narzędziem (szczególnie w zakresie Ads) nie jest on szczególnie odkrywczy jeśli chodzi o kombinacje słów kluczowych.

Przykładowo: wpisując frazę „buty sportowe”, gogle Keyword Planner zaprezentuje bardzo zbliżone odmiany tego terminu, jednak zdarza się, że w wynikach wyszukiwania znajdziesz bardzo wartościowe hasła, które pomogą Ci skutecznie wypozycjonować Twój sklep internetowy.

Planer słów kluczowych Google

Pamiętaj, że Planer słów kluczowych Google nie generuje wielu unikatowych słów kluczowych, dlatego używaj go przede wszystkim do obserwowania trendów.

2: Surfer SEO

Kolejnym narzędziem dzięki któremu z łatwością odnajdziemy interesujące nas słowa kluczowe, jest Surfer. To polskie narzędzie, wprowadza rewolucję w zarówno w zakresie researchu słów kluczowych, jak i link buildingu czy tworzeniu contentu.

Dzięki Surferowi, możemy w kilka sekund sprawdzić słowa i grupy słów kluczowych, a także porównać masę danych względem naszej konkurencji. Min.

  • Ilość contentu w stronach które osiągają najwyższe pozycje
  • Ilość oraz rodzaj backlinków konkurencji
  • Ilość grafik,
  • Atrybuty ALT w zdjęciach
  • Zagęszczenie słów kluczowych w tekstach


Oraz wiele innych danych, kluczowych do pozycjonowania

Jak przebiega analiza słów kluczowych z Surfer?

Krok 1. Wybór interesujących nas fraz kluczowych

Wpisujemy interesującą nas frazę, a dzięki funkcjom dostępnym w aplikacji, możemy dobrać cały zestaw fraz pokrewnych, które z będą nam potrzebne podczas tworzenia contentu. Dzięki Surferowi, otrzymujemy nie tylko informację na temat liczby wyszukiwani dla interesującej nas frazy, ale możemy też odkryć wiele fraz o większej ilości zapytań, o których nie pomyślelibyśmy podczas klasycznego researchu.

Surfer

Tak zestawione dane możemy wyeksportować do dokumentu, lub skorzystać z nich przy użyciu pozostałych funkcji Surfera. – Więcej na temat wykorzystania Surfera znajdziesz w rozdziale poświęconemu Content Marketingowi.

Jak wybrać słowa kluczowe pod pozycjonowanie sklepu internetowego?

Masz już listę potencjalnych słów kluczowych? Prawdopodobnie zastanawiasz się teraz, które słowa kluczowe powinieneś wybrać do pozycjonowania. Aby wybrać możliwie precyzyjnie, sugerujemy skorzystać z 4 wskazówek, które pomogą Ci wybrać najlepsze słowa kluczowe.

#1 Liczba operacji wyszukiwania w wyszukiwarce Google

To najważniejszy wskaźnik przy ocenie wyszukiwanego hasła. Im większa ilość wyszukiwań w miesiącu, tym lepiej. Ciężko jednoznacznie określić, ile to „dużo”. Zależy to przede wszystkim od branży i samego produktu czy usługi. W jednym przypadku 100 zapytań miesięcznie w wyszukiwarce Google to sporo, natomiast w innej 10,000 zapytań nie będzie satysfakcjonującym wynikiem.

Aby sprawdzić ilość wyszukiwań dla danego słowa kluczowego, wpisz go do GKP. Ilość wyszukiwań znajdziesz w zakładce „Śr. miesięczne wyszukiwania”.

GKP

Niektóre słowa kluczowe mają ogromne wahania sezonowe. W grudniu więcej osób będzie wyszukiwać „ozdób choinkowych”. Jednak istnieje wiele niesezonowych słów kluczowych, w przypadku których szczyt i doliny przeplatają się przez cały rok. Słowo kluczowe „catering dietetyczny” ma aż 3 roczne fluktuacje.

Fluktuacje mogą bezpośrednio wpływać na wyniki finansowe. Celem SEO sklepu internetowego jest utrzymywanie wysokich pozycji wśród wyników wyszukiwania dla fraz związanych z naszą branżą.

Chcesz sprawdzić, jak zmienia się liczba operacji wyszukiwania w ciągu roku? Wpisz słowo kluczowe do Google Keyword Planner. Znajdziesz tam wykres szczegółowo przedstawiający liczbę wyszukiwań z miesiąca na miesiąc.

#2 Dopasowanie słowa kluczowego do produktu – skuteczne pozycjonowanie

Załóżmy, że znajdujesz słowo kluczowe, które ma mnóstwo wyszukiwań. Jak się okazuje, niekoniecznie będzie to idealna sytuacja w kontekście pozycjonowania strony. Wynika to z faktu, że słowo kluczowe może nie być idealnie dopasowane do tego, co sprzedaje Twoja witryna.Zanim przejdziesz do kolejnych dwóch etapów tego procesu, sprawdź dokładnie, czy rozważane słowo kluczowe pasuje do produktu w Twoim sklepie.

Jeśli przykładowo sprzedajesz „miody z ekologicznej pasieki”, potencjalni klienci będą trafiać do Twojego sklepu z takich jak „tani miód” lub inne pokrewne, które osiągają wysokie ilości zapytań. Niestety nie znajdą u Ciebie produktu, którego szukają, ponieważ Twój miód będzie dla nich za drogi. W konsekwencji nawet 10,000 wejść z takiej frazy przełoży się na niewielką liczbę zakupów.

Teraz, gdy masz już listę słów kluczowych, które ludzie wyszukują (i dobrze pasują do produktów Twojej witryny), czas sprawdzić, czy użytkownicy są gotowi na sfinalizowanie zakupu.

#3 Jak pozycjonować sklep internetowy – cel komercyjny

Ranking nr 1 dla słowa kluczowego o dużej objętości? Super! Ranking nr 1 dla słowa kluczowego o dużej objętości, którego nie szukają klienci? Żaden wyczyn.

Zanim wybierzesz konkretne słowo kluczowe, zastanów się czy osoby używające tego słowa kluczowego są potencjalnymi kupującymi. Możesz to szybko zrobić za pomocą Google Keyword Planner.

Najpierw sprawdź ocenę słowa kluczowego „Konkurencja”. Odzwierciedla ona liczbę osób licytujących to słowo kluczowe w Google Ads. Jeśli licytuje je wiele osób, musi ono przynosić wymierny zysk. W miarę możliwości stosuj wyłącznie słowa o średniej i wysokiej konkurencyjności.

GKP

Istotnym parametrem jest również „Stawka za górę strony”. Jest to kwota, jaką ludzie wydają na jedno kliknięcie w Google Ads. Potencjalnie im wyższa jest ta stawka, tym wyższe będą zyski (nikt nie płaci za wejścia klientów którzy nic nie kupują).

Słowa kluczowe o wysokich sugerowanych stawkach są bardziej konkurencyjne w stosunku do pozycji w wyszukiwarce Google. Omówimy to w dalszej części tekstu.

GKP

Zwróć uwagę na to jak słowa i wyrażenia sugerujące potencjalną gotowość do zakupu qpływają na szacunkową stawkę. Przykładowo fraza “miód wielokwiatowy” ma nieco niższą stawkę za kliknięcie niż fraza “miód wielokwiatowy sklep”.

Dzieje się tak dlatego, że wiele osób szukających tego słowa kluczowego prawdopodobnie nie jest gotowych na zakup. Być może szukają teoretycznych informacji lub są ciekawi korzyści wynikających ze stosowania danego produktu.

Fraza “miód wielokwiatowy sklep” od razu sugeruje, że klient jest gotowy na dokonanie zakupu. Prawdopodobnie bardziej opłacalne będzie zapłacenie wyższej stawki, by skierować go do naszego sklepu internetowego.

4 Konkurencja w wyszukiwarce Google

Wreszcie nadszedł czas, aby zobaczyć, jak trudno będzie osiągnąć pierwszą stronę Google.

„Trudność słów kluczowych” to wskaźnik, który pokazuje, jak konkurencyjne jest dane słowo kluczowe w rankingu. Można go znaleźć w Senuto, wpisując słowo kluczowe w polu wyszukiwania, następnie klikając „Trudność słowa kluczowego” na pasku bocznym i patrząc na kolumnę „Stopień trudności”. W praktyce im wyższa liczba, tym trudniej jest uszeregować to słowo kluczowe w Google.

Kierowanie na słowa kluczowe i optymalizacja strony

Tutaj możesz sprawdzić, czy witryny w rankingu 10 najlepszych są zoptymalizowane pod kątem tego słowa kluczowego. Dlaczego to takie ważne? Jeśli strony w pierwszej dziesiątce są tylko częściowo powiązane z danym słowem kluczowym, możesz spróbować przewyższyć je za pomocą strony o wysokim stopniu ukierunkowania.

Jeżeli sprzedajemy latarki solarne i dla naszej frazy znajdziemy strony, które nie są na nią ukierunkowane, staje się oczywiste, że odpowiednio zoptymalizowana treść w krótkim czasie może osiągnąć topowe pozycje w wyszukiwarce. Dzieje się tak, ponieważ Google umieściło inne strony wysoko tylko ze względu na zbliżone frazy. Żadna z nich nie była kierunkowana stricte na naszą frazę.

wyszukiwanie google - latarka na baterie słoneczne

Optymalizując jedną ze stron kategorii e-commerce wokół słowa kluczowego „latarka na baterie słoneczne”, będziesz mieć szansę na wygranie pierwszej dziesiątki.

Dokładne kierowanie na słowa kluczowe dzięki Google Hummingbird nie jest tak ważne, jak kiedyś. Jeśli jednak zoptymalizujesz swoją stronę pod kątem ściśle określonego słowa kluczowego, uzyskasz przewagę nad stronami, które nie są idealnie zoptymalizowane.

Rozdział: 2

Architektura strony a pozycjonowanie sklepu internetowego.

Architektura witryny – lub sposób organizacji i rozmieszczania stron w witrynie – to ważna kwestia wpływająca na pozycjonowanie sklepu internetowego. Architektura jest istotna dla wszystkich witryn, ale w przypadku sklepów internetowych ma jeszcze większe znaczenie. Wynika to z faktu, że przeciętny sklep internetowy, ma przeważnie więcej stron niż przeciętny blog lub strona lokalnej firmy. Przy tak wielu stronach bardzo ważne jest, aby architektura witryny ułatwiła użytkownikom i wyszukiwarkom znalezienie wszystkich podstron.

Dwie „złote zasady” architektury witryny e-commerce

Przy konfigurowaniu struktury witryny e-commerce należy pamiętać o dwóch ważnych zasadach:

1: Prostota sklepów internetowych
2: Utrzymuj każdą stronę trzy (lub mniej) kliknięć od strony głównej


Ale najpierw spójrzmy na przykład, w jaki sposób niewłaściwa architektura witryny może zaszkodzić Twoim wysiłkom SEO…

Oto przykład, który pokazuje jak złamać powyższe zasady i jak NIE należy konfigurować architektury sklepów internetowych

przykład jak nie należy konfigurować architektury sklepów internetowych

Co jest nie tak z tym obrazem?

Po pierwsze, ciężko tu mówić o prostocie i trudno zrozumieć logikę tego, gdzie kierują poszczególne zakładki.

Po drugie, nie jest skalowalny. Za każdym razem, gdy chcesz dodać nową kategorię, musisz utworzyć nową warstwę i zmieniać organizację istniejących kategorii i podkategorii.

Większość linków prowadzących do witryn e-commerce wskazuje ich stronę główną.

Większość linków prowadzących do witryn e-commerce wskazuje ich stronę główną.

Kiedy zbudujemy „głęboką” architekturę sklepu, autorytet ten jest osłabiony, jeszczezanim dotrze do strony produktu i kategorii.

głęboka architektura sklepu

W powyższym przykładzie przejście do pierwszej strony produktu zajmuje aż sześć kliknięć! Pamiętaj, aby wszystkie strony produktu znajdowały się maksymalnie trzy kliknięcia od strony głównej.

Jeśli Twoja witryna ma niedopracowaną konfigurację, nie zaczynaj zmian przed profesjonalną konsultacją ze specjalistą SEO i programistą. Profesjonaliści doradzą i zagwarantują, że stare adresy zostaną przekierowane na nowe. Co więcej, pomogą Ci w takim wyborze architektury sklepu, aby była jak najbardziej przyjazna pod pozycjonowanie.

Rozdział: 3

Optymalizacja SEO sklepu internetowego – pozycjonowanie zoptymalizowanej strony

Już wiesz, jak nie budować sklepów internetowych. Poniżej znajdziesz przykład prezentujący dobrze zoptymalizowaną architekturę witryny e-commerce.

dobrze zoptymalizowana architektura strony

Na powyższej strukturze strony widać, że skupia się ona na podstronach kategorii i podstronach produktowych. Dzięki temu autorytet przekazywany jest wprost do stron, które powinny zyskać go najbardziej. Skoncentrowana struktura pomaga stronom w rankingu Google, a ponadto ułatwia wyszukiwarce znajdowanie i indeksowanie każdej strony.

To nie tylko wzorowa struktura pod pozycjonowanie sklepu internetowego, ale też bardzo przyjazna dla użytkowników. Dzięki płaskiej strukturze, będą oni mogli sprawnie odszukać interesujące ich produkty.

Rzućmy okiem na poprawną strukturę strony którą tworzyliśmy dla jednego z naszych klientów: https://meble-woskowane.com.pl/

meble woskowane

Powiedzmy, że chcesz zakupić komodę do salonu. Najpierw udasz się na stronę główną i klikniesz „meble”.

meble woskowane - menu

Następnie, po kliknięciu w „komody” otrzymasz listę produktów w tej podkategorii:

meble woskowane - kategorie

Dzięki temu, za pomocą zaledwie trzech kliknięć znajdziesz to, czego szukasz! Strona wykorzystuje płaską strukturę, dlatego Google zindeksuje wszystkie jej podstrony.

Sklep internetowy pozycjonowanie – optymalizacja SEO

Teraz, gdy mamy już skonfigurowaną architekturę sklepu, czas zoptymalizować strony kategorii i produktów. W przypadku większości sklepów internetowych te dwa rodzaje stron generują lwią część ruchu i sprzedaży.

To bardzo sensowne rozwiązanie: ktoś, kto szuka „czarnej wiszącej lampy do salonu”, w wyszukiwarce Google jest o wiele bliżej dokonania zakupu niż ktoś, kto szuka frazy „sklep z lampami”. Dzięki temu możesz zoptymalizować słowa kluczowe strony produktu i kategorii.

„Idealnie zoptymalizowany” sklep internetowy

W skład optymalizacji podstrony produktu czy kategorii wchodzi kilka elementów, na których warto się skupić. Poniżej prezentujemy główne elementy optymalizacji SEO w sklepie internetowym:

  • Chwytliwy meta tytuł – który przełoży się na CTR
  • Skrupulatny meta opis – mający na celu nie tylko wstępną prezentację zawartości, ale też zwiększenie CTR
  • Opis produktu – zawierający dokładne i obszerne dane na temat produktu.
  • Krótki adres URL – zawierający frazę kluczową

Meta tytuł – dodaj modyfikatory, takie jak „Kup”, „Tani” i „Oferty”, aby uzyskać większy ruch z długiego ogona

W tytule strony zawsze zawieramy słowo kluczowe. Nie należy jednak na tym poprzestawać. Dodanie „modyfikatorów” do tytułu może pomóc w wyświetleniach a co najważniejsze w CTR.

Załóżmy że sprzedajesz koszulki na siłownię. Zamiast tytułu „koszulki na siłownię” użyj tej frazy wraz z modyfikatorami „koszulka na siłownię: 20% rabatu – darmowa dostawa”
Oto kilka typowych terminów używanych przez ludzi podczas wyszukiwania produktów w Google:

  • Tani
  • Promocja
  • Najlepsza
  • Online
  • Darmowa dostawa

Meta opis – dołącz wyrażenia takie jak „Świetny wybór”, „DARMOWA wysyłka” i „Wszystkie nasze produkty są w sprzedaży”, aby zmaksymalizować CTR strony

Meta opis witryny był ważną częścią SEO sklepu internetowego. Mimo, że jego znaczenie znacznie spadło, Twój opis nadal jest BARDZO ważny dla CTR. Hasła wykorzystywane w meta tytule będą przyciągać również CTR w meta opisie. Jedyna różnica polega na tym, że w meta opisie, masz więcej miejsca na dłuższe frazy.

Oto kilka przykładów wyrażeń, których można użyć w meta opisie, aby uzyskać więcej kliknięć:

  • Uzyskaj najlepsze ceny na _ już_dziś.
  • Zaoszczędź X% na
  • Wszystkie są już w sprzedaży
  • Uzyskaj DARMOWĄ dostawę na wszystkich już dziś
  • Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkie nasze ekskluzywne oferty na__
  • Duży wybór w gwarantowanej najniższej cenie__
  • Duży wybór __ od producenta

Zawartość strony produktu i kategorii

Optymalizacja stron produktów i kategorii jest jednym z najtrudniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie sklepów internetowych. Należy stworzyć wysokiej jakości treści dla użytkowników, które przy okazji staną się bazą dla wyszukiwarek do indeksowania naszej witryny. W całym procesie nie możemy jednak zapominać o konwersji!

Oto trzy efektywne strategie działania wpływające na pozycjonowanie sklepów internetowych.:

  1. Napisz wartościowy opis produktu


Optymalna długość opisu produktu to ok. 500 – 1000 słów, aby fraza kluczowa oraz frazy pokrewne mogły pojawić się w treści więcej niż 3-5 razy. Jest to jednak w dużej mierze uwarunkowane przez konkurencję, z którą się mierzysz. W niektórych branżach opis produktu liczący 100 słów będzie jak najbardziej wystarczający, i – co najważniejsze – skuteczny.

Badania branżowe wykazały, że dłuższe treści osiągają lepsze pozycje w wynikach Google

całkowita liczba słów w treści

Może to być związane zarówno ze “zrozumieniem” treści przez Google jak i możliwością umieszczenia większej ilości fraz kluczowych w tekście.

Google chce zrozumieć, co oferuje Twój sklep internetowy. Im więcej wartościowej treści w nim zaprezentujesz, tym lepiej wyszukiwarka może wykonać swoją pracę. Ponadto wartościowa treść strony produktu pomaga klientom zrozumieć, co zamierzają kupić. Jest to więc także korzyść dla użytkowników.

Jednak bądźmy realistami: napisanie 1000 słów na KAŻDEJ stronie w Twoim sklepie internetowym może być niemożliwe. W takim przypadku zaleca się pisanie długich, dogłębnych opisów produktów dla 10-50 najważniejszych stron produktów i kategorii. Wówczas pozostałe produkty mogą mieć nieco krótsze opisy.

2. Rozproszone słowa kluczowe

Na co teraz zwrócić uwagę, gdy wymarzone opisy produktów są gotowe? Upewnij się że w treści zawarłeś precyzyjnie te słowa lub frazy kluczowe, na których chcesz, aby twój produkt osiągał wysokie pozycje w Google. Pamiętaj, że nie należy umieszczać ich zbyt często w treści i kluczowy jest umiar. Warto pamiętać też o frazach pokrewnych i słowach, które mogą być powiązane z Twoją frazą. Dzięki temu Twój obszerny tekst z pewnością pomoże w pozycjonowaniu sklepu internetowego.

Google przykłada nieco większą wagę do słów kluczowych pojawiających się na górze strony. Upewnij się że zawarłeś Twoje słowa kluczowe gdzieś na początku tekstu (na przykład w pierwszych 100 słowach opisu produktu lub kategorii)

słowa kluczowe w tekście

3. Powiązane słowa (LSI Latent Semantic Indexing)

Słowa kluczowe ukrytego indeksowania semantycznego (LSI) to wyrazy i wyrażenia ściśle powiązane z głównym słowem kluczowym.
Załóżmy, że optymalizujesz stronę kategorii e-commerce wokół słowa kluczowego „półka drewniana”. Frazy ściśle związane z tym słowem kluczowym obejmują:
• Półka ścienna
• Meble z drewna
• Półka do łazienki
• Półka na buty
• Meble drewniane
Oto, jak znaleźć (i używać) słów kluczowych LSI specjalnie dla SEO e-commerce:

Krok # 1: Wyszukaj frazy powiązane na stronach konkurencji, która osiąga wysokie pozycje w Google.

Następnie spójrz, które z nich powtarzają się i zaznacz je w swoim zestawieniu.

jeśli Twoja bezpośrednia konkurencja również używa tych fraz w tekście, z pewnością warto ich użyć!

Krok 2: Planer słów kluczowych Google

Wprowadź docelowe słowo kluczowe w narzędziu planowania słów kluczowych Google, a następnie spójrz na słowa kluczowe sugerowane przez wyszukiwarkę

planer słów kluczowych google

Krok # 3: Wstaw rozproszone słowa kluczowe w treść

Na koniec wstaw słowa kluczowe LSI, które będą miały sens w treści strony produktu lub kategorii.

Adresy URL: używaj krótkich adresów URL bogatych w słowa kluczowe

Prowadzone w sieci analizy wskazują, że krótsze adresy URL osiągają znacznie wyższe wyniki w Google. Badanie opierało się na ponad 1 mln adresów, a poniższy wykres najlepiej prezentuje jego wyniki.

W przypadku sklepów internetowych adresy URL zazwyczaj są dłuższe w porównaniu do innych witryn. To dlatego, że Twój adres URL będzie zawierał także nazwę kategorii i podkategorii URL.

Na przykład: https://example.com/category/subcategory/product.html

Mimo wszystko, warto dbać o to, by adres był możliwie krótki i jasny – zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki.

Oto przykład niepotrzebnie długiego adresu URL strony produktu e-commerce:

przykład niepotrzebnie długiego adresu url

Jest nie tylko niepotrzebnie długi, ale zawiera też totalnie niezrozumiały dla wyszukiwarki fragment kodu identyfikacyjnego „productID.300190600”.

W miarę możliwości zadbaj również o to, aby adresy URL były bogate w słowa kluczowe.

W przypadku stron kategorii dołącz 1-2 słowa opisu:

https://example.com/urządzenia-kuchenne

Wykonaj ten sam proces dla podkategorii. Tym razem podkategoria pojawi się po kategorii w adresie URL:

https://example.com/urządzenia-kuchenne/pojemniki

Następnie na stronach produktu podaj tylko docelowe słowo kluczowe dla tego produktu, oddzielone myślnikami („-”).

https://example.com/urządzenia-kuchenne/pojemniki/pojemnik-przykladowy

Niektóre sklepy internetowe nie używają kategorii i podkategorii w swoich adresach URL. To sprawia, że adresy URL są krótsze i mogą być bardziej zagęszczone w słowa kluczowe. Nie jest to jednak konieczne.

Linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym

Zaletą e-commerce SEO jest fakt, że linkowanie wewnętrzne odbywa się prawie automatycznie. Dzieje się tak, ponieważ nawigacja witryny zazwyczaj tworzy wiele naturalnych linków wewnętrznych:

W kontekście linkowania wewnętrznego należy skupić się na stworzeniu przemyślanej struktury kategorii i linków hierarchizując strony wg priorytetu.

WAŻNE: Nie mylmy linkowania wewnętrznego z pojęciem link building. To dwie osobne kwestie. W przypadku sklepu będzie to po prostu linkowanie ze strony głównej do stron najważniejszych kategorii czy produktów.

Załóżmy że Twój post na blogu wygenerował wiele linków przychodzących tzw. backlinków Masz też stronę produktu, która zajmuje 5. miejsce w Google dla frazy „komoda drewniana”. W tym wypadku, najlepszą praktyką będzie osadzenie w treści wpisu link z anchorem kierującym do produktu „komoda drewniana”.

Wdrożenie danych strukturalnych lub tzw. Schema.org, aby wzbogacić wyniki wyświetlane w Google

Jeśli chcesz w łatwy sposób wyróżnić się na pierwszej stronie Google, zastosuj dane uporządkowane, które pozwolą na wyświetlenie dodatkowych informacji o podstronie w wynikach Google.

Sklepy internetowe mają możliwość zdobycia jednego z najbardziej interesujących i bogatych fragmentów danych czyli recenzji.

Oto przykład:

wyszukiwanie google - latarki czołowe

Dane strukturalne zostały wprowadzone jako porozumienie czołowych wyszukiwarek, by ułatwić im zrozumienie danych, które są zawarte w stronach i sklepach internetowych. Dzięki temu wyszukiwarka jest w stanie uporządkować pewne dane i wyświetlić je w wynikach w odpowiedni sposób.

google search console - mobile usability

Wskazówka: możesz zweryfikować swoje dane uporządkowane przy pomocy Google Search Console. Dane te może nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie sklepów internetowych, ale zdecydowanie poprawiają CTR.

Dane strukturalne wyświetlane w wynikach dają niesamowite wzmocnienie dla Twoich przyszłych wyników. CTR to jedna z istotnych kwestii jeśli chodzi o Twoje przyszłe zyski, a wyróżnienie się na tle konkurencji w wynikach, niewątpliwie przełoży się na sprzedaż.

Rozdział: 4

Optymalizacja techniczna sklepu internetowego

Techniczne SEO to jedna z tych rzeczy, które są ważne dla wszystkich stron www, jednak dla pozycjonowania sklepów internetowych jest szczególnie istotna. Wynika to z faktu, że witryny e-commerce mają wiele stron. Każda z nich wymaga bieżącej aktualizacji i optymalizacji dla poprawnego pozycjonowania.

Optymalizacja techniczna może przesądzić o osiągnięciu topowych pozycji w sytuacji, gdy walczymy o nie z mocną konkurencją. Dlatego kluczowe jest prowadzenie regularnych audytów SEO.

Audyt SEO sklepu internetowego

Audyty SEO toostatnio bardzo popularny temat. Każdy właściciel sklepu marzy o tym, aby jego strona była idealnie zoptymalizowana.

Mimo, iż na rynku istnieje mnóstwo narzędzi, które pomagają w przeprowadzeniu audytu SEO, w tej kwestii kluczowe jest doświadczenie. Sprawdzona agencja e-commerce przeprowadzi audyt bardzo sprawnie i – co najważniejsze – przedstawi plan działania, który będzie dużym krokiem w kierunku pozycjonowania sklepu internetowego.

Przykładowe programy do audytu

  • Screaming frog
  • MOZ
  • Raven Tools

Wystrzegaj się automatycznych programów do audytów, które znajdziesz w sieci. Jeżeli audyt SEO nie jest analizowany przez doświadczonego specjalistę, wdrożone działania mogą pogrążyć stronę zamiast pomóc jej w osiągnięciu topowych pozycji w Google.

Audyt SEO – na co zwrócić uwagę

  1. Usunięcie linków z błędem 404
    Zwróć uwagę na błędy 404 w sklepie i postaraj się je przekierować lub naprawić. Są one kłopotliwe zarówno dla użytkowników jak i robotów wyszukiwarek.
  2. Meta tytuły i meta opisy
    Należy zadbać o wypełnienie meta tytułów jak i meta opisów zoptymalizowaną treścią. Jest to kluczowe nie tylko dla osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce, ale i zachęcenia klientów do wejścia na stronę. Value proposition może zmienić naprawdę wiele, a każdy odwiedzający stronę to potencjalny klient.
  3. Duplicate i thin content
    Jeżeli podstrony zawierają powtarzającą się treść, lub jej ilość jest niewystarczająca, należy ten to jak najszybciej naprawić. Powtarzająca się treść powoduje, że robot traktuje ją jako mało wartościową i nie jest w stanie odpowiednio indeksować podstron dla konkretnych fraz.
    Jeżeli treści jest zbyt mało, to strona automatycznie staje się mniej atrakcyjna zarówno dla użytkownika jak i wyszukiwarki. Oczywiście nie chodzi o tworzenie niskiej jakości treści „na siłę”, jednak wartościowy content, który pozwoli „zrozumieć” wyszukiwarce, co oferuje wybrana strona, jest zawsze na wagę złota.
  4. Jakość i długość linków na stronie
    Warto zwrócić uwagę na linki, które prowadzą do naszych podstron kategorii czy produktów. Opisywaliśmy tą kwestię już wcześniej, ale warto jeszcze raz o tym wspomnieć. Link ma być prosty, czytelny i zrozumiały zarówno dla użytkownika jak i wyszukiwarki. Pozbądźmy się wszelkiego rodzaju zbędnych numerów, kodów czy znaków.
  5. Szybkość sklepu internetowego
    Każdy klient chciałby dokonać zakupów sprawnie i szybko. Aby mu to umożliwić, sklep internetowy powinien ładować swoje zasoby możliwie jak najszybciej. Kluczowe w tym zakresie będą zoptymalizowane pliki, takie jak np. zdjęcia, odpowiednio skonfigurowana baza danych oraz wydajny serwer. Warto też zainwestować w tzw. CDN


Jak naprawić typowe techniczne problemy SEO w sklepie internetowym

Problem: zbyt wiele stron
Posiadanie tysięcy stron w sklepie internetowym może być koszmarem w kontekście technicznej optymalizacji. Stworzenie wartościowego contentu dla każdej z podstron, który na dodatek nie będzie się powtarzał, może stanowić prawdziwe wyzwanie.

Dlaczego tak się dzieje
Niektóre sklepy internetowe mają po prostu mnóstwo produktów na sprzedaż. Ponieważ każdy z nich wymaga własnej podstrony, witryna gromadzi wiele osobnych stron. Czasami każda niewielka odmiana tego samego produktu (na przykład 15 różnych rozmiarów butów) ma swój własny unikalny adres URL, który może nadwyrężać całkowitą liczbę stron witryny e-commerce.

Jak to naprawić
Najpierw określ strony, które możesz usunąć lub nadać im znacznik noindex bez wpływu na wynik finansowy. Zwróć uwagę na sprzedaż w swoim sklepie w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeżeli jakiś produkt sprzedaje się, warto jeszcze lepiej go zoptymalizować. Jeżeli produkt nie sprzedaje się w ogóle, warto rozważyć jego usunięcie. Dobrą opcją może być też tag noindex lub połączenie produktów które nie generują sprzedaży w jedną super-stronę która będzie łatwiejsza to optymalizacji i pozwoli wygenerować większą sprzedaż.

Większość CMS sklepów internetowych pozwala na znajdowanie produktów, które ostatnio nie wygenerowały żadnych przychodów. Jeżeli produkt nie generuje sprzedaży, można rozważyć jego usunięcie. Zanim jednak cokolwiek usuniesz, sprawdź Google Analytics, aby upewnić się, że strony te nie generują ruchu.

Jeśli strona nie przyciąga użytkowników do Twojej witryny ani nie generuje ruchu, to jej utrzymywanie w sklepie może mijać się z celem. Po usunięciu nadmiaru stron, który powoduje problemy, czas naprawić i ulepszyć pozostałe strony.

Problem: zduplikowana treść
Zduplikowana treść, to jeden z najczęstszych problemów SEO e-commerce na świecie, który może powodować, że strona ukryje się w głębi wyników wyszukiwania (wpływ na to ma Google Panda). Na szczęście, dzięki zaangażowaniu w tworzenie unikatowych treści na każdej stronie sklepu (i przy optymalizacji SEO), możesz generować rewelacyjne wyniki i wysokie pozycje.

Dlaczego tak się dzieje
Istnieje wiele powodów, dla których duplikaty treści pojawiają się w sklepach internetowych.
Oto trzy najczęstsze przyczyny:
Po pierwsze: strona tworzy unikalne adresy URL dla każdej wersji strony produktu lub kategorii.
Na przykład, jeśli masz takie menu kategorii…

podkategorie - menu

… możesz stworzyć unikalny adres URL dla każdego wyboru dokonanego przez daną osobę

Jeśli te adresy URL zostaną zaindeksowane przez Google, utworzy się DUŻO zduplikowanych treści. Może się to zdarzyć, jeśli niewielkie odmiany tego samego produktu (na przykład różne rozmiary butów lub kolory) tworzą niepowtarzalne adresy URL stron produktów

Po drugie: treści, które powtarzają się w każdej podstronie jako podstawa, na której bazuje więcej opisów produktów czy kategorii.

Oto przykład:

przykład opisu

Oczywiście użycie tej samej zawartości na każdej stronie jest całkowicie w porządku (na przykład „W naszej pasiece oferujemy tylko naturalne miody i produkty BIO”), ale jeśli Twoja podstawowa zawartość ma ponad 100 słów, może być postrzegana jako zduplikowana treść w oczach Google.

Oto przykład duplikatu treści na dwóch różnych stronach produktów e-commerce:

Strona produktu nr 1:

przykład opisu

Strona produktu nr 2:

przykład opisu

Jak widać, zawartość tych dwóch stron jest prawie identyczna. Należy to jak najszybciej poprawić.

Jak to naprawić

Pierwszą opcją jest wybór stron do przypisania noindex, które nie generują ruchu w wyszukiwarkach, ale powodują problemy z duplikacją treści.

Na przykład, jeśli filtry kategorii generują unikalne adresy URL, nie można ich indeksować. Ograniczy to ilość zduplikowanej treści.

Kolejnym sposobem, jeżeli adresy generowane są np. przez wiele stron w paginacji, jest nadanie tagu kanonicznego („rel = canonical”).

Znacznik kanoniczny informuje wyszukiwarki o tym, że niektóre strony są dokładnymi kopiami lub niewielkimi odmianami tej samej strony. Kiedy wyszukiwarka widzi kanoniczny tag na stronie, wie, że nie powinna traktować go jako unikalnej strony.

Kanonizacja opisów produktów

(Kanonizacja nie tylko rozwiązuje problemy ze zduplikowanymi treściami, ale pomaga też zwiększyć wartość twoich linków zwrotnych. Linki prowadzące do kilku różnych adresów URL przekierowują do jednego adresu URL, dzięki czemu są one bardziej wydajne).

Wskazówka: wdrożenie tagów kanonicznych może być trudne. Do tego zadania warto wykorzystać profesjonalną agencję SEO, która usprawni ten element technicznej optymalizacji strony. Pomocny może być też poradnik Google

Wreszcie nadszedł czas, aby napisać unikalną treść dla wszystkich stron, których nie indeksowałeś ani nie skonfigurowałeś z kanonicznymi adresami URL. Doskonale wiemy, że to ciężka praca (szczególnie w przypadku witryny e-commerce z tysiącami stron), ale równocześnie absolutna konieczność, jeśli chcesz konkurować z dużymi sklepami internetowymi, które zdominowały pierwszą stronę Google.

Pamiętaj, że w pewnym stopniu możesz skorzystać z własnych szablonów do opisów kategorii czy produktów.

Problem: Thin content

Thin content to kolejny powszechny techniczny problem SEO, mający wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych. Nawet po rozwiązaniu problemu ze zduplikowaną treścią, może występować problem z jej długością.

Zbyt mała ilość treści to problem pojawiający się w wielu sklepach internetowych, przy czym w poniższym wykresie jasno widać, że strony w top 3 to te o stosunkowo największej ilości wartościowej treści.

Dlaczego tak się dzieje
Jednym z głównych powodów, dla których sklepy internetowe cierpią z powodu niewystarczającej ilości treści jest to, że napisanie wielu unikalnych opisów o podobnych produktach jest trudne. Jeśli napisałeś już opis jednego buta do biegania, co możesz napisać o 25 innych modelach?
Chociaż jest to uzasadniona obawa, nie powinno powstrzymywać Cię przed pisaniem co najmniej 500 słów (a najlepiej 1000+ słów) dla wszystkich ważnych stron kategorii i produktów.
Dzięki temu, znacznie ułatwisz sobie pozycjonowanie sklepów internetowych.

Jak to naprawić
Po pierwsze: warto zidentyfikować strony, które cierpią z powodu ubogich treści. Pomoże Ci w tym oprogramowanie takie jak np. Screaming Frog. Dzięki niemu w bardzo prosty sposób zidentyfikujesz wszystkie strony, w których zawartość treści jest niewystarczająca.
Oto przykładowy szablon opisu strony produktu:

szablon opisu strony produktu

Wskazówka: im bardziej wyjątkowa jest twoja treść, tym lepiej. Opisz swoje wrażenia, rób własne zdjęcia produktów. Dzięki temu opisy będą wyróżniać się wśród użytkowników i wyszukiwarek.

Problem: Szybkość witryny
Szybkość witryny to jeden z niewielu czynników, które są wskazywane przez Google jako jeden z elementów swojego algorytmu. Szybkość witryny ma nie tylko wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych, ale też na wyniki finansowe.
Badania przeprowadzone przez Radware wykazały, że długie czasy ładowania stron mogą zwiększyć porzucenia koszyków o 29,8%!

Dlaczego tak się dzieje
Oto trzy najczęstsze przyczyny powolnego ładowania stron sklepów:
• Rozdęte platformy e-commerce
Jeżeli sklep internetowy zostanie nieumiejętnie zbudowany lub platforma nie zostanie odpowiednio dobrana do ilości produktów i wariacji, jego wydajność zauważalnie spada. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniej agencji e-commerce.
• Rozmiary dużych plików graficznych
Obrazy produktów w wysokiej rozdzielczości są niesamowicie istotne. Jeżeli nie zostaną odpowiednio zoptymalizowane, znacząco spowolnią Twój sklep internetowy.
• Powolny hosting i serwery
Masz dokładnie to, za co płacisz. Źle dobrany plan hostingowy może hamować maksymalną prędkość witryny.
Na szczęście wszystkie trzy z tych problemów z prędkością witryny można dość łatwo rozwiązać.

Jak to naprawić
• Dobierz odpowiedni hosting
Ciężko wybrać tu konkretne rozwiązanie. Jednak z naszego doświadczenia możemy śmiało polecić hosting w linuxpl.com. Firma ta udziela bardzo dobrego wsparcia na każdym etapie współpracy. Ich serwery są wydajne, a specjaliści opracowali wiele planów dedykowanych dla E-commerce.
• Rozważ użycie CDN
CDN taki jak np. Cloudflare może w krótkim czasie znacząco przyspieszyć sklep internetowy. Już darmowy pakiet pozwoli zwiększyć szybkość ładowania sklepów. Co więcej, CDN zwiększa bezpieczeństwo platformy e-commerce i zabezpiecza go przed atakami hackerskimi.
• Zoptymalizuj rozmiary obrazów z pomocą kompresji
Dobierz odpowiednie rozmiary plików a jeżeli to możliwe, skompresuj je.
• Lazy load
Dzięki temu obrazy znajdujące się poza ekranem nie będą zbędnie ładowane. To świetne rozwiązanie dla dłuższych stron.
• Cache
Zadbaj o ty, by zasoby strony były ładowane z pomocą Cache. To bezpośrednio wpłynie na szybsze ładowanie strony, gdy już raz zostanie wyrenderowana.

Rozdział: 5

Content marketing w sklepie internetowym

Treści i opisy produktów, są w sklepie internetowym kluczem do osiągania wysokich pozycji w google. Nie chodzi jedynie o bogaty opis kategorii produktów pod SEO, ale i dokładne opisy produktów, dzięki którym klienci chętniej podejmą decyzję o zakupie.

Tylko strony zawierające odpowiednią ilość treści, mają szansę na pokonanie konkurencji. Dlatego warto poświęcić czas i dopieścić nasze opisy w sklepie internetowym, by powalczyć o topowe pozycje. Co więcej, takie podejście pozwoli nam utrzymać te pozycje na lata. Każdy z tekstów będzie zarabiał dla nas przez długi okres czasy, w przeciwieństwie do płatnych reklam, które będą dawać efekty tak długo, jak będziemy przeznaczać na nie dodatkowy budżet.

Tworzenie treści do sklepu internetowego

Dobraliśmy idealnie dopasowane frazy kluczowe i co dalej? Powinniśmy zakasać rękawy i zabrać się za tworzenie contentu – opisów kategorii, produktów oraz wpisów blogowych które pozwolą nam na osiągnięcie topowych pozycji w google.

Jak się za to zabrać?

Kolejny raz z pomocą przychodzi nam Surfer.

Dzięki jego funkcjom, możemy przeanalizować dokładnie topowe pozycje dla danej frazy, jak również stworzyć plan dotyczący ilości treści, fraz kluczowych w nich zawartych, oraz innych elementów które wpłyną na osiągane pozycje.

Serp Analyzer pokaże nam dokładne dane, jak opracować komplet czynników wpływających na nasz ranking w Google

Serp Analyzer

Jak widać na screenie poniżej, w audycie otrzymamy dokładną listę błędów, które należy poprawić aby aspirować do najwyższych pozycji w wyszukiwarkach.

Content Editor

Kolejnym krokiem, będzie wykorzystanie Content Editora aby stworzyć idealną treść do pozycjonowania sklepu internetowego

Content Editor – jak opracować treść idealną?

Content Editor pozwala nam w kilku prostych krokach opracować precyzyjny plan dla copywritera, lub dla naszej wygody podczas tworzenia treści.

Na początek wybieramy strony konkurencji z którymi chcemy konkurować dla danego zapytania

surfer - content editor

Gdy wybraliśmy już najmocniejsze strony konkurencyjne, oraz frazy pokrewne i ilość tekstu jaki chcemy stworzyć, możemy przejść do pisania.

surfer - content editor

Naszym oczom ukaże się przejrzysty widok, w którym możemy rozpocząć pisanie naszych idealnych treści. Surfer będzie na bieżąco analizował nasz tekst, i wskazywał gdy osiągamy poszczególne cele jak zagęszczenie fraz kluczowych, ilość paragrafów, obrazów, czy słów w tekście.

Rozwiązanie to, pozwala nam skupić się na tworzeniu treści zamiast zastanawiać się „hmm… ile to już razy użyłem mojej frazy? Czy aby nie używam jej zbyt często?”

Rozdział: 6

Link building i jego wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych

W praktyce dopiero suma wielu innych umiejętności: dobrego pióra, umiejętności graficznych, psychologii i marketingu pozwala osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Nie jest tajemnicą, że link building to jeden z trzech kluczowych elementów mających wpływ na pozycjonowanie.
Ale o co w ogóle chodzi z tymi linkami?
Linki przychodzące, to nic innego jak adres naszej strony internetowej czy sklepu, zamieszczony na innych stronach internetowych, forach, blogach, katalogach firm etc.
Im wyższa jakość strony z której pozyskujemy link, tym więcej autorytetu zyskuje nasza domena. Nie chodzi tu o jakość w rozumieniu design strony, ale o autorytet jaki domena danej strony posiada w google.

Przykład: Link pozyskany z głównej strony Onet.pl będzie ogromnym wzmocnieniem dla naszej domeny, podczas gdy link z początkującego bloga, może nie dać żadnego efektu lub nawet zadziałać w sposób negatywny.

Nieco historii backlinków

Zanim Google stało się najważniejszym graczem wśród wyszukiwarek, czołową rolę na rynku zajmowało Yahoo. Ich algorytm do określania pozycji stron wykorzystywał przede wszystkim treść, którą zawierały strony. Wtedy pojawił się Page Rank, który jako jeden z czynników brał pod uwagę wzajemne relacje stron na podstawie linków.

Nadeszła pierwsza era link buildingu. Każdy starał się pozyskać jak najwięcej linków przychodzących, niekoniecznie najwyższej jakości. Wtedy do gry wkroczył Penguin i zmienił zasady gry.

Od tej pory link building opiera się nie tylko na ilości linków, ale i na pozyskaniu ich z możliwie najlepszych portali (najlepiej powiązanych tematycznie z naszą branżą).

Jak pozyskiwać linki do sklepu internetowego?

Pozyskiwanie wartościowych linków nie jest rzeczą prostą. Na początku, sama weryfikacja czy link z danej domeny będzie dla nas wartościowy stanowi nie lada wyzwanie. Jeżeli jednak uda nam się już przejść przez zawiłości związane z autorytetem domen, Trust Flow i Domain Authority, zabieramy się do pracy.

Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych strategii na pozyskanie wartościowych linków.

  1. Artykuły sponsorowane

To dosyć kosztowny, jednak bardzo skuteczny sposób na pozyskanie linków. Polega on na zamawianiu wpisów na temat np. naszego produktu, w portalach powiązanych tematycznie czy blogach. Oprócz samego artykułu, możemy zastrzec również dodanie linku do-follow do naszej strony, który z pewnością przekaże nieco autorytetu naszej domenie. Jeżeli wybierzemy źródło takiego wpisu rozsądnie (będzie to np. poczytny blog) to możemy liczyć dodatkowo na ruch ze strony zainteresowanych klientów.
Czasami takie wpisy możemy uzyskać w barterze, wysyłając twórcy artykułu nasz produkt.

  1. Artykuły gościnne

To bardzo podobna forma do artykułów sponsorowanych, jednak zamiast płatności gotówką, oferujemy właścicielowi bloga czy portalu wartościowy content. Jeżeli nasz produkt jest unikalny, a treść wysokiej jakości, wpis może stanowić dużą wartość dla właściciela medium w którym będziemy publikować.

  1. Infografiki

Jeżeli nasz produkt rozwiązuje jakiś problem, lub wnosi wartość dla szerszej grupy odbiorców, możemy pokusić się o stworzenie infografik dotyczących tego problemu. Świetnym przykładem mogą być oczyszczacze powietrza. Nasze autorskie infografiki dotyczące zanieczyszczenia powietrza na terenie kraju, jego skutków, oraz skuteczności naszego produktu w oczyszczaniu powietrza, mogą stać się hitem wśród osób poruszających tą tematykę. Wystarczy skontaktować się z autorami już istniejących wpisów na ten temat i zaproponować im wykorzystanie Twojej infografiki w zamian za link przychodzący.

  1. Partnerzy

Jeżeli oferujemy w sklepie produkty marek, z którymi mamy dobry kontakt, lub nawiązaliśmy współpracę z innym sklepem czy hurtownią, warto zawsze postarać się o pozyskanie linku ze stron tych firm. W zamian, możemy zaoferować link zwrotny do ich stron.

  1. Sponsorowanie wydarzeń

Jeżeli możemy sobie na to pozwolić i bierzemy udział w różnego rodzaju wydarzeniach, koniecznie postarajmy się o link, kierujący do naszej strony z wpisów zapowiadających i podsumowujących to wydarzenie. Często akcje których sponsorami będziemy, będą promowane szeroko np. w mediach lokalnych czy branżowych. Jeżeli zaznaczymy organizatorom, że nasza oferta związana jest z tym, iż będą musieli pamiętać o linkach do naszej strony w podsumowaniach, może to okazać się świetnym sposobem na pozyskanie dziesiątek wartościowych linków.

Link building stanowi jedną z bardziej skomplikowanych części pozycjonowania. Bez niego, osiągnięcie zadowalających wyników pozycjonowania jest niemal niemożliwe, jednak warto skorzystać w tym wypadku z usług profesjonalnej agencji, gdyż przyniesie to znacznie lepsze efekty i oszczędzi nam wielu dni pracy, oraz wielu rozczarowań

Opisane powyżej działania, to zebrany w pigułce klucz do osiągnięcia sukcesu w pozycjonowaniu sklepu internetowego. Aby jednak prowadzić te działania skutecznie, konieczna jest znacznie szersza wiedza i co najważniejsze – doświadczenie

Zapraszamy do kontaktu i darmowego audytu sklepu internetowego – dzięki niemu, możesz podjąć decyzję na temat przyszłości pozycjonowania Twojego sklepu internetowego.

źródła

http://www.nchannel.com/blog/retail-data-ecommerce-statistics/ 

https://www.semrush.com/blog/how-leading-e-commerce-companies-drive-traffic-to-their-websites/

https://www.businessinsider.com/most-online-shoppers-are-using-search-engines-before-they-buy-2016-4

Poprzedni Poprzedni
Oceń artykuł
Średnia: 4.6 - 17 ocen
Następny Następny

Kontakt

Chcesz porozmawiać?

Ekstra, napisz lub zadzwoń do nas!
Zadzwoń Telefon 602 622 261 lub napisz

Podaj prawidłowy adres email

Wypełnij wiadomość do nas


Akceptuję regulamin i warunki korzystania z serwisu. Szczegóły dostępne tutaj.

Chcesz nas odwiedzić?

Czekamy z pyszną kawą na Gersona 28 ;)

Chcesz jak najszybciej działać?

Jesteśmy gotowi, wypełnij brief abyśmy wiedzieli jak Ci pomóc

Wypełnij brief #Facebook